SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número4La Inmunología en la formación de pregrado de la docencia médicaEstrategia para fomentar el pensamiento crítico en estudiantes de Licenciatura en Enfermería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

BLANCO ASPIAZU, Miguel Angel et al. Evaluation of clinical reasoning. Educ Med Super [online]. 2005, vol.19, n.4. ISSN 0864-2141.

The evaluation of the quality of clinical reasoning is the most difficult stage to be evaluated in the diagnosis process, since it is impossible to reflect in the test all the clinical situations the general or specialized doctor may face. A systemic evaluation approach with a test format as similar as possible to a each clinical situation is exposed. The particularities of the variables on clinical situations should be erased to have only into account the essential invariants of clinical reasoning.

Palabras clave : Clinical judgement; diagnosis; invariants.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )