SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue2Methodological alternatives for setting the basic-clinical linking of Anatomy in medical careerClinical capacities of Emergency residents in approaching cerebrovascular diseases author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación Médica Superior

Print version ISSN 0864-2141

Abstract

MONTEAGUDO VALDIVIA, Pedro; SANCHEZ MANSOLO, Athos  and  HERNANDEZ MEDINA, . Maylid. El video como medio de enseñanza: Universidad Barrio Adentro. República Bolivariana de Venezuela. Educ Med Super [online]. 2007, vol.21, n.2. ISSN 0864-2141.

El video es considerado como un medio de enseñanza de gran utilidad en las ciencias médicas. Teniendo en cuenta este planteamiento, se realizó una revisión documental a fin de detallar las características generales de este medio de enseñanza y la necesidad de evolucionar hacia formas más interactivas. Se citaron algunos antecedentes de esta temática y las experiencias del programa cubano de educación médica dentro y fuera del país. Se propuso la utilización de la tecnología de disco versátil digital para dar soporte a una nueva forma de video como medio didáctico

Keywords : Educación médica,; video didáctico; video interactivo; medios de enseñanza..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )