SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Motivación y rendimiento docente en estudiantes bolivianos del Nuevo Programa de Formación de MédicosPapel del Diplomado de Educación Médica en la formación como profesores de los especialistas de Medicina General Integral en el Nuevo Programa de Formación de Médicos Latinoamericanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

VALDES SANCHEZ, Maydelín. Applications of the hierarchical modeling to academic performance prediction in Medicine career. Educ Med Super [online]. 2010, vol.24, n.1, pp.52-64. ISSN 0864-2141.

The aim of present paper is to make clear the advantages of the hierarchical approach in identification of contextual predictor influencing on the individual academic performance and that may to modifiy the effect of individual predictors. From the data obtained from three national institutions: "Victoria de Girón" Basic and Preclinical Sciences Institute (BPSI) "Julio Trigo" Medical Sciences Faculty, and the "Ernesto Guevera" Medical Sciences Faculty of Pinar del Río province, it was possible to demonstrate the existence of contextual variables modifying the influence of individual variables on performance. Finally, we collected enough evidences on the base of the need to add the hierarchical approach to performance prognosis and to study of non-individual factors impacting on it.

Palabras clave : Hierarchical forms; performance prediction; contextual factors.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )