SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número3La formulación de los objetivos instructivos en el contexto del currículo docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141versión On-line ISSN 1561-2902

Resumen

SERRA VALDES, Miguel Ángel. Reflections on the methodology and didactics for giving lectures in the clinical cycle of the higher medical education. Educ Med Super [online]. 2014, vol.28, n.3, pp.456-466. ISSN 0864-2141.

On the basis of some deficiencies observed in less experienced teaching staff and of students' opinions, this paper was aimed at providing some methodological advisory support for the preparation of lectures. Lecture is not only part of the organizational modalities of the teaching-learning process of undergraduate medical education but also allows presenting a particular topic in either scientific or pedagogic events. It additionally address some reflections on the application of lecture in the clinical cycle.

Palabras clave : lecture; medical sciences teaching; methodology of medical sciences teaching; clinical cycle; clinical method.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons