SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número3Modalidades de la discusión diagnóstica como actividad de educación en el trabajo en la enseñanza médica superiorLa Universidad como institución pertinente en el avance de la sociedad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141versión On-line ISSN 1561-2902

Resumen

AGUIRRE FERNANDEZ, Roberto Eduardo; SERRA VALDES, Miguel Ángel; JARA GUERRERO, Edmo  y  CUENCA-BUELE, Sylvana Alexandra. Clinical-pathology as meeting structure for the analysis of complex diagnostics. Educ Med Super [online]. 2017, vol.31, n.3, pp.215-221. ISSN 0864-2141.

At present some groups of physicians use clinical pathological meetings as a pathological technological link instead of including all elements: clinical, technological and pathological in a conjunction of links to define the final purpose, to obtain experience through the contradictory aspects of the development and outcome of the illness. By carrying out a documentary, historical-logical analysis, focusing on the academic system of our medical university, the community of teachers considers make modifications and proposal about teaching at meeting or clinical pathological discussion, especially for focusing of complex cases.

Palabras clave : Clinical pathological discussion; teaching of the medicine.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons