SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Los 50 artículos cubanos sobre ciencias biomédicas más citados en el WEB OF SCIENCE en el período 1988-2003Una rareza bibliográfica escrita en Cuba sobre fiebre amarilla índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


ACIMED

versión impresa ISSN 1024-9435

Resumen

FORTEZA FERNANDEZ, Rafael; MEDINA BETANCOURT, Alberto  y  DOVALES BORJAS, Baldomero. GENRE APPROACH: THE TEACHING OF ENGLISH WRITING IN MEDICAL SCIENCES. ACIMED [online]. 2005, vol.13, n.2, pp.1-1. ISSN 1024-9435.

The following article offers the basic psychological, pedagogical, and linguistic concepts underlying the genre approach for the teaching-learning process of writing abilities of the English language. At the same time, it supplies a practical example of how genre teaching-learning can be implemented in writing practice lessons for nursing students in higher medical education.

Palabras clave : Genre; writing; teaching-learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )