SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Breves comentarios teóricos sobre la evaluación, desarrollo y certificación de las competencias en información: A propósito de una revisión de la literaturaAnálisis conceptual de las principales interacciones entre la gestión de información, la gestión documental y la gestión del conocimiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


ACIMED

versión impresa ISSN 1024-9435

Resumen

MENESES PLACERES, Grizly. A theorical approach to information literacy in higher education . ACIMED [online]. 2008, vol.18, n.1. ISSN 1024-9435.

The need to measure the impact of information literacy in the universities is a premise in the analysis of the development of information society. Aimed at identifying the different positions on the process of assessment of the information literacy, the available international literature was reviewed. The different points of view from which the topic was dealt with in the university context were related, and it was made an analysis from the 1970s up to now to attain a theoretical approach to the studied topic.

Palabras clave : Information literacy; assessment; higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )