SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue6Evaluation model for the software using metric indicators to science and technology surveillanceApproaches to visualization as a scientific discipline author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


ACIMED

Print version ISSN 1024-9435

Abstract

FORTEZA FERNANDEZ, Rafael  and  GUNASHEKAR, Paul. A socio-psycholinguistic model for English for specific purposes writing skill formation diagnosis. ACIMED [online]. 2009, vol.20, n.6, pp.141-160. ISSN 1024-9435.

El proceso enseñanza-aprendizaje de la escritura en el inglés con fines específicos está influenciado por factores que van más allá del ambiente del aula. Estos factores, identificados como variables, son de naturaleza sociolingüística, psicológica y didáctica. El estudio revela algunas de las más importantes de estas variables y presenta un modelo para pruebas diagnósticas continuas de la formación de esta habilidad en contextos académicos. El modelo se presenta en variables que dan lugar a nuevas dimensiones mientras el diagnóstico se realiza en forma de eslabones, todo lo cual origina nuevas regularidades en este tipo de actividad pedagógica.

Keywords : Inglés con fines específicos; pruebas diagnósticas; contextos académicos.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )