Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/translation.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36

Warning: XSLTProcessor::transformToXml() [xsltprocessor.transformtoxml]: I/O warning : failed to load external entity "/srv-new/scielo/www/htdocs/xml/e/language.xml" in /srv-new/scielo/www/htdocs/class.XSLTransformerPHP5.php on line 36
Resultados de la implementación del software educativo sobre la salud sexual y reproductiva


 
26 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Revista Archivo Médico de Camagüey

 ISSN 1025-0255

CALA-PEREZ, Manuel de Jesús    RODRIGUEZ-PEREZ, Ibis. Resultados de la implementación del software educativo sobre la salud sexual y reproductiva. []. , 26   20--2022. ISSN 1025-0255.

^a

Introducción:

Para una adecuada salud sexual y reproductiva, las personas necesitan tener acceso a toda la información requerida al respecto, acceso a los métodos anticonceptivos seguros para evitar embarazos no deseados y no adquirir infecciones de transmisión sexual. Objetivo: Validar el software sobre la salud sexual y reproductiva, en estudiantes de la Facultad de Enfermería-Tecnología de la Salud.

Métodos:

Se realizó una investigación de innovación tecnológica, con el programa CrheaSoft versión 3.3.3; el universo estuvo constituido por todos los alumnos del primer año y la muestra fue representada por 150 estudiantes, 10 por cada grupo; todos emitieron su disposición de participar en el estudio. Se utilizaron métodos teóricos y empíricos. Resultados: Se estructuró con los módulos: inicio, temario, ejercicios, glosario, mediateca y complementos relacionados entre sí. El 100 % de los docentes y estudiantes encuestados, otorgaron la calificación de muy adecuado a los indicadores propuestos.

Conclusiones:

El software obtuvo valoraciones positivas por los encuestados, se consideró una herramienta de elevada pertinencia, actualidad, de fácil adquisición, que permite el auto aprendizaje, con información necesaria y preventiva para lograr en los jóvenes una adecuada salud sexual y reproductiva.

^les^a

Introduction:

For adequate sexual and reproductive health, people need to have access to all the information required in this regard, access to safe contraceptive methods to avoid unwanted pregnancies and not acquire sexually transmitted infections.

Objective:

To validate the software on sexual and reproductive health in students of the Faculty of Nursing-Health Technology.

Methods:

A research of technological innovation investigation was carried out with the CrheaSoft version 3.3.3 program; the universe was made up of all the first-year students and the sample was represented by 150 students, 10 for each group; all expressed their willingness to participate in the study. Theoretical and empirical methods were used.

Results:

It was structured with the modules: start, agenda, exercises, glossary, media library and accessories, related to each other. 100% of the teachers and students surveyed gave the rating of very adequate to the proposed indicators.

Conclusions:

The software obtained positive evaluations by the respondents, being considered a highly relevant, current, easily acquired tool, allowing self-learning, with the necessary and preventive information to achieve adequate sexual and reproductive health in young people.

^len

: .

        · | |     · |     · ( pdf )