SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Alternativas en el tratamiento de pacientes con metástasis hepáticas de origen colorrectalEl valor responsabilidad como unidad de análisis del proceso formativo integral en estudiantes de ciencias médicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


MEDISAN

versión On-line ISSN 1029-3019

Resumen

LOSADA GUERRA, Jorge Luis et al. Clinical reasoning with a didactic approach. MEDISAN [online]. 2016, vol.20, n.2, pp.244-252. ISSN 1029-3019.

We have decided to carry out the present work with the purpose of supporting a conception that considers the clinical reasoning as a widespread skill of the teaching-learning process of the clinical subjects in the medical education. In this respect, the theory interpretation of the clinical reasoning dual process from didactics positions with a tendency to development, made possible the revelation of the clinical problems resolution skill, integrated by intellectual skills that, when presenting a sistematicity lower level, become functional invariants that serve as guide in the evaluating procedure of the clinical subjects teaching-learning process

Palabras clave : clinical reasoning; clinical subjects; clinical skill; teaching-learning process.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons