SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número4Propuesta de modelo e instructivo para historia clínica de endodonciaEsperanzas y realidades. Curso de urgencias y salud escolar. 2006-2007 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Ciencias Médicas de Pinar del Río

versión On-line ISSN 1561-3194

Resumen

TRUJILLO SAINZ, Zenobia de la Caridad  y  HENRIQUEZ TRUJILLO, Daimy. Analysis of the problems in the teaching-educative process with strategic techniques. A choice. Rev Ciencias Médicas [online]. 2007, vol.11, n.4, pp.70-81. ISSN 1561-3194.

The choice of applying strategic techniques to analyze the problems of the curricular design and teaching-educative process constitutes the form and the style to approach scientific methodological work. This analysis is very useful in current strategies to carry out the curricular design and teaching processes. A proposal of adequate technical principles already known and validated into the health system (SILOS/HPO) and the method of Hanlon was carried out ; this will contribute not only to increase in teaching administrative efforts, but also to elevate the principles of teaching, medical assistance and investigative integration to the system.

Palabras clave : TEACHING; CURRICULUM; MEDICAL EDUCATION; UNIVERSITIES; Cuba; EDUCATIONAL EVALUATION.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons