SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número2Propuesta del Sitio Web “Aprendiendo a aprender” como guía para la orientación del aprendizajeEl Control de Daños Ortopédicos en el paciente con lesiones complejas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Médica Electrónica

versión On-line ISSN 1684-1824

Resumen

ACHIONG ALEMANY, Mercy et al. Methodological proposal to elevate de pedagogical knowledge of Morphophysiology teachers of the province of Matanzas. Rev. Med. Electrón. [online]. 2010, vol.32, n.2. ISSN 1684-1824.

We presented a methodological proposal to elevate the knowledge of docents, teaching the matter Morphophysiology in the specialty of Medicine, in the different teaching settings of the Medical University of Matanzas. This proposal includes basic biomedical sciences (Embryology, Anatomy, Histology, Biochemistry, and Physiology), Informatics and Communication Techniques in high education, and Methodology of Teaching. The last one is not included in the subject plans taught in the specialty of medicine, so the docents, when they acquire a docent category after finishing studies, have to be prepared to affront this new challenge of preparing other physicians in Primary Health Care.

Palabras clave : EDUCATION, MEDICAL; FACULTY, MEDICAL; METHODOLOGY; INSERVICE TRAINING; NEEDS ASSESSMENT; EDUCATIONAL TECHNOLOGY; TRAINING COURSES; PROFESSIONAL ROLE; HUMANS; MATANZAS; CUBA.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons