SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Métodos y formas de organización del proceso de enseñanza-aprendizaje. Sus potencialidades educativasEstrategia para capacitar en el trabajo educativo a los profesores guías de la universidad médica camagüeyana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

VALDES DE LA ROSA, Cecilia et al. Curricular strategy for the pedagogical training in Medicine course. Rev Hum Med [online]. 2010, vol.10, n.2. ISSN 1727-8120.

Graduate practitioners must have a pedagogical culture that offers them tools to carry out the teaching function described in their professional pattern. This article presents a curricular strategy to train medical students in teaching. Actions are focused on two trends: to develop educational work with the individual, the family and the community, and to function as a professor of career courses.

Palabras clave : Medical Education; Education, Medical; Undergraduate; curricular strategy; Medical University of Camagüey.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )