SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número3La Universidad de Ciencias Médicas de Camagüey en el proceso de fortalecimiento de valores desde el proyecto educativo estudiantil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

NODAL MONTESINO, Daniel; IRAOLA VALDES, Nancy; IZQUIERDO DIAZ, Iraida  y  LAHERA RAMOS, Jesús. Didactical procedures to learn History of Cuba using José Martí’s texts. Rev Hum Med [online]. 2010, vol.10, n.3, pp.1-31. ISSN 1727-8120.

In the formation of medical students, the use of Martí’s texts should be a model within the conception of the subject History of Cuba, which is taught in the career’s second year. This paper proposes a set of didactical procedures to contribute to students’ learning by means of using Martí’s texts in class. Thus, the potentials of the Cuban National Hero’s work are pointed up.

Palabras clave : education; learning; History; José Martí.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )