SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número3Definición del texto filosófico desde la perspectiva de la culturaDesarrollo de la formación de técnicos y tecnólogos de la Salud en Cuba índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

MONTES DE OCA RECIO, Nancy  y  MACHADO RAMIREZ, Evelio F. Teaching strategies and teaching-learning methods within Higher Education. Rev Hum Med [online]. 2011, vol.11, n.3, pp. 475-488. ISSN 1727-8120.

Didactics centered on students demands the use of adequate strategies and methods, which consider learning as a result of the relationships between affective-cognitive factors, social interactions and communication. This article presents essential theoretical elements to take a stance on teaching strategies and teaching-learning methods, which is dealt with from diverse, usually inconsistent viewpoints, and with multiple meanings and interpretations.

Palabras clave : DIDACTICS; TEACHING; LEARNING; EDUCATION, HIGHER.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )