SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número3El Profesor Guía: máximo orientador del trabajo educativo en la Educación Médica Superior CubanaLa configuración curricular desde la atención a la diversidad en el proceso formativo universitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

FIGUEROA TOALA, Ricardo  y  MACHADO RAMIREZ, Evelio F. Institutional self-appraisal and its importance in higher education. Rev Hum Med [online]. 2012, vol.12, n.3, pp.447-463. ISSN 1727-8120.

Nowadays, institutional self-appraisal meets the demands of creating a university that keeps up with the new advances of society, and at the same time a university that becomes the reflection of its society. A conceptual assessment of the existing conceptions of this process is carried out in this article. Likewise, it is given a panoramic view of the tendencies referring to the different ways of visualizing this phenomenon of undeniable importance for the life and permanence of the higher education institutions.

Palabras clave : educational measurement; education higher; processes management indicators.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )