SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Evaluación de los objetivos educativos en la asignatura Morfofisiología I de la carrera de EstomatologíaMétodos, procedimientos y estrategias para memorizar: reflexiones necesarias para la actividad de estudio eficiente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

MUNOZ CALVO, Elena María; MUNOZ MUNOZ, Lilia María; GARCIA GONZALEZ, Mercedes Caridad  y  GRANADO LABRADA, Luis Alberto. Reading comprehension of scientific texts in the teaching-learning process. Rev Hum Med [online]. 2013, vol.13, n.3, pp.772-804. ISSN 1727-8120.

The development of literacy skills and knowledge of theoretical elements for the understanding of scientific texts is a need in any professional training. In order that future graduates can understand this textual typology it is necessary that each teacher, from the different subjects of the school curriculum, offers the necessary tools to interact with these texts. For this reason this work is intended to carry out a literature review of the essential aspects of reading comprehension and in particular of scientific texts, supported in the vigotskians conceptions and categories of Textual Linguistics that make possible the interpretation and processing of information in the teaching-learning process.

Palabras clave : comprehension; textbooks; teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons