SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1Solidarity in the tutorial relationUsefulness and risk in the consumption of new technologies at early ages from the parent perspective author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Humanidades Médicas

On-line version ISSN 1727-8120

Abstract

ROMAN BETANCOURT, Midalys; VENA ROBAINA, Daisy  and  GONZALEZ BARRIOS, Osvaldo. Fundamentos teóricos de la competencia comunicativa intercultural en idioma inglés. Rev Hum Med [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.70-87. ISSN 1727-8120.

La formación del profesional de la salud de perfil amplio constituye uno de los objetivos principales en la educación médica superior. Sobre la base de este planteamiento se desarrolló una investigación en la Facultad de Ciencias Médicas de la Universidad de Ciencias Médicas "Carlos J. Finlay", de Camagüey, con el objetivo de exponer los fundamentos teóricos en los que se sustenta la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Se utilizaron diferentes métodos de investigación de los niveles teórico y empírico. Se concluyó que estos fundamentos integran factores cognitivos, afectivo-emocionales, motivacionales, sociales, culturales, axiológicos y creativos, del proceso de desarrollo de la competencia comunicativa analizada.

Keywords : comunicación; competencia cultural; educación superior; educación médica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License