SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue3The evaluation process of serialized scientific publications through the use of indicatorsCollaborative professional teaching culture. Analytical category author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Humanidades Médicas

On-line version ISSN 1727-8120

Abstract

PEREZ HURTADO, Nora Esther; CARBONELL FERRER, Norma; GUTIERREZ JACOMINO, Hildelisa Lilián  and  PENICHET DIAZ, Vilma Victoria. La comprensión de textos con fines específicos en el estudiantado de los cursos preparatorios de las Ciencias de la Salud. Rev Hum Med [online]. 2015, vol.15, n.3, pp.452-473. ISSN 1727-8120.

Entre los objetivos primordiales de la enseñanza de segundas lenguas está el desarrollo de habilidades comunicativas como base para la correcta comprensión. En el diagnóstico realizado al estudiantado de la Filial Preparatoria de las Ciencias de la Salud de Morón se evidenciaron limitaciones en dicho componente, porque no es capaz de comprender literalmente el texto, resumirlo, comentar la información ni emitir juicios y criterios. Por tal motivo este trabajo tiene como objetivo analizar aspectos esenciales del desarrollo de la comprensión de textos con fines específicos en el estudiantado de los cursos preparatorios de las ciencias de la salud.

Keywords : enseñanza; aprendizaje; comprensión; texto.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License