SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue3The role of literary analysis in the socio-humanistic education of Medicine studentsStrategy for the migration to free software in the public health sector in Camagüey province author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Humanidades Médicas

On-line version ISSN 1727-8120

Abstract

RODRIGUEZ SELPA, Silvia de la Caridad; SOCARRAS SANCHEZ, Sonia; BUJARDON MENDOZA, Alberto  and  IGLESIAS MORELL, Norma. Sistema de talleres con técnicas participativas para el fortalecimiento de la autodirección estudiantil. Rev Hum Med [online]. 2015, vol.15, n.3, pp.511-530. ISSN 1727-8120.

Se presenta un artículo con el objetivo de elaborar un sistema de talleres con la utilización de técnicas participativas para la autodirección estudiantil en la universidad médica, tema de gran relevancia en el desempeño del modelo del profesional. Este sistema contiene un conjunto de orientaciones teórico-metodológicas y herramientas de trabajo para ser implementadas por los estudiantes en la brigada, las cuales propician el fortalecimiento de su autodirección en analogía con el modelo del profesional.

Keywords : educación; técnicas participativas; escuelas médicas; estudiantes.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License