SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3La apreciación literaria en la formación socio-humanista del estudiante de MedicinaEstrategia para la migración al software libre en el sector de la salud pública en la provincia de Camagüey índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

RODRIGUEZ SELPA, Silvia de la Caridad; SOCARRAS SANCHEZ, Sonia; BUJARDON MENDOZA, Alberto  y  IGLESIAS MORELL, Norma. System of workshops with collaborative techniques for the reinforcement of the students’ self-direction. Rev Hum Med [online]. 2015, vol.15, n.3, pp.511-530. ISSN 1727-8120.

An article is presented with the objective of elaborating a system of workshops with the use of collaborative techniques for the students’ self-direction in the medical university, issue of great relevance in the development of the future professional. This system contains a group of theoretical-methodological guidelines and working tools to be implemented by the students of the brigade, the ones that give the strength of its self-direction in analogy with the ideal professional.

Palabras clave : education; participative techniques; medical schools; students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons