SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue3The development of linguistic and communicative abilities with the printing press in the English lessonsSocial values and teaching methods: what do Teachers need to improve from the Students's view author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Humanidades Médicas

On-line version ISSN 1727-8120

Abstract

GARZA LEAL, Eric  and  LLANES ALBERDI, Hilario Amado. Modelo pedagógico para desarrollar la identidad cultural. Rev Hum Med [online]. 2015, vol.15, n.3, pp.562-581. ISSN 1727-8120.

La identidad cultural ha sido abordada desde diferentes disciplinas científicas, se va construyendo desde disímiles ángulos, de aquí que los referentes teóricos para su estudio procedan de diversas áreas del saber. Aunque no es un tema exclusivamente latinoamericano, es justamente América Latina uno de los lugares en que el análisis de esta problemática ha sido más polémico. El artículo presenta los resultados de un diagnóstico del estado de la identidad cultural de los estudiantes de la Preparatoria No.1, de la Universidad Autónoma de Nuevo León, y propone un modelo pedagógico para el desarrollo de este fenómeno.

Keywords : modelo pedagógico; identidad cultural; identidad; cultura; Universidad Autónoma de Nuevo León.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License