SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3La redacción científica: una necesidad de superación profesional para los docentes de la saludSistema de medios de enseñanza-aprendizaje para la disciplina Historia de Cuba en la Educación Médica Superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

BEMBIBRE MOZO, Dayami; MACHADO RAMIREZ, Evelio Felipe  y  PEREZ TELLEZ, Karen Aurora. Professional skills: an approach to training and development of writing in medical universities. Rev Hum Med [online]. 2016, vol.16, n.3, pp.519-531. ISSN 1727-8120.

Professional competencies are currently defined as an individual's knowledge, skills and attitudes required to work in a specific profession. The current study aimed to further examine the literature related to professional skills with a focus on the development of writing in medical universities. Through document review, it was confirmed that in these institutions, the syllabi do not ensure the development of professional competencies since curricula are skills based. This in turn hinders the proper development of professional competencies, particularly those that guarantee strong writing practices.

Palabras clave : professional competence; education based on competitions; medical writing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons