SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3Las competencias profesionales: un enfoque de formación y desarrollo de la expresión escrita en las universidades médicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

RODRIGUEZ SELPA, Silvia de la Caridad; IRAOLA VALDES, Nancy; PENARANDA CALZADO, Maritza  y  FERNANDEZ PARRADO, Consuelo. System of teaching aids for the discipline Cuban History in Higher Medical Education. Rev Hum Med [online]. 2016, vol.16, n.3, pp.532-548. ISSN 1727-8120.

Taking into consideration a developmental approach to the teaching-learning process and the instructional challenges linked to literature content of Cuban History I coursework, a system of teaching aids is presented. It is suggested that the proposed system enhances student motivation to study this subject, raises the quality of instructional lessons, favors the assimilation of the content, and improves the development of educational, intellectual and specific skills. It also allows for the active and reflexive participation of students in the lessons and facilitates a greater level of content organization for successful instruction.

Palabras clave : teaching-learning aids; system; Cuban History; Higher Medical Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons