SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número75La interdisciplinariedad en la Educación Técnica y Profesional a partir de la profesionalización de los contenidosEstrategia para la integración de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la formación inicial de docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

AVILA RODRIGUEZ, Martha; GARCIA GUTIERREZ, Alberto  y  PEREZ PARRADO, Rogelio. The study of José Martí´s educative ideas in Cuba between 1990 and 2012. EduSol [online]. 2021, vol.21, n.75, pp.83-95.  Epub 21-Abr-2021. ISSN 1729-8091.

The objective is to determine the significance of Marti's educational thought in Cuba between 1990 and 2012 through the analysis of sources of information on the subject. From the identification in each document of its general approach, the fundamental theses and the focused Martian ideas, the authors inferred the vitality of the object of study and the dynamics of the reception of the Martian ideology on education are inferred; It is established that Marti's educational philosophy, theoretically supports the national reality and is recognized as a reference of the philosophy of education, education theory and the value system in Cuba.

Palabras clave : Educational thought martiano; Education theory; Philosophy of education; Value system.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )