SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número76Sinergia entre la Educación Superior y la Educación PopularEl trabajo independiente en la asignatura “análisis de datos” en el primer año de la carrera de la licenciatura en Cultura Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

OLIVARES-FIGUEROA, Kalianni; MARTINEZ-SANCHEZ, Noemí  y  JARDINOT-MUSTELIER, Luis Roberto. Didactic strategy for intradisciplinary integration of the biological contents in the carrier Agronomy. EduSol [online]. 2021, vol.21, n.76, pp.16-30.  Epub 13-Jul-2021. ISSN 1729-8091.

The integration of the biological contents allows articulate, to apply and to perceive the relations of the sciences in wholly form, nevertheless, the insufficiencies in the application of the biological contents relating to the future agronomists' preparation are limiting the solution of the professional situations in agroproductive systems. The present work intends to design a didactic strategy for integration intradisciplinary of the biological contents of the carrier of Agronomy, from a transferential dynamics. It´s structure with a focus systemic structural functional allowed sequential it´s stages, phases and integrated actions with a flexible, broad and adaptable character.

Palabras clave : Integration of Contents; Intradisciplinary; Transference; Agronomist's Formation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )