SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número86Orientación didáctica de la comprensión lectora, como nodo interdisciplinar, en preuniversitarioLa educación ambiental comunitaria desde la extensión universitaria en el territorio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

DORIA VELARDE, Adán José; OMANA MONTERO, Macringer  y  MOTA SUAREZ, Katihuska Tahiri. The contribution of hyper classrooms in teacher training. EduSol [online]. 2024, vol.24, n.86, pp. 62-70.  Epub 30-Ene-2024. ISSN 1729-8091.

This article presents a reflective and documentary research on the contribution of hyper classrooms in teacher education. The main challenges of teacher training are discussed. The methodology is based on the review of scientific articles and texts related to the subject, among which authors. Finally, it is concluded that hyper classrooms offer a flexible and collaborative learning environment that can help teachers to develop the necessary competencies to face the challenges of 21st century education.

Palabras clave : Hyper classrooms; Innovation; Training docents.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )