SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número86Orientación profesional vocacional integral en estudiantes de Naturopatía en los Institutos Superiores Universitarios de EcuadorCapacitación de los médicos generales integrales en la comprensión de informes imagenológicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

AZEL JIMENEZ, Josefa  y  NAVARRO OTERO, Ángel Guido. Historical analysis of the teaching of Cuban History: current significance. EduSol [online]. 2024, vol.24, n.86, pp. 124-136.  Epub 30-Ene-2024. ISSN 1729-8091.

The article is based on a scientific result of historical-pedagogical cut. It aims at explaining through a historical panorama the teaching of Cuban History from the colony to the present time, given its importance in the Cuban context. Theoretical methods: historical-logical, inductive-deductive, analysis and synthesis, abstraction and generalization of the historical and historical-chronological; empirical: analysis of documents and discourse. The main result lies in the need to strengthen the teaching of the subject in order to achieve political-ideological work, forge an emancipating culture against prejudice and discrimination, favor national unity and confront subversion.

Palabras clave : Teaching; History; Values; Actuality.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )