SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número61PROCESO DE ORIENTACIÓN PSICOPEDAGÓGICA SOBRE DIVERSIDAD SEXUAL EN LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS.: PROPUESTA TEÓRICA PARA SU IMPLEMENTACIÓN EN LOS CONTEXTOS DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR CUBANAVIDA Y SALUD CON LA GIMNASIA PARA ADULTOS MAYORES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión impresa ISSN 2519-7320versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

AGUERO CONTRERAS, Fernando C.; LOPEZ VERDECIA, Yannet  y  HERRERA MARTINEZ, Yisel. UNIVERSITY. MOUNTAIN ECOSYSTEM, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT: RESULTS. Conrado [online]. 2018, vol.14, n.61, pp.65-72. ISSN 2519-7320.

It offers a synthetic view of the scientific results carried out from the Cienfuegos University, for something more than two decades, in the ecosystem of mountainous Guamuhaya, or Escambray. The objective is to value the experiences, practical and methodological results, showing moments and stages, the diversity of procedures, to build certain theoretical reflections that allow the unfolding of the community sociocultural work and, in function of the management the sustainable development.  It have meant to work with social actors like schools, enterprises, families, productive structure, local governments, Plan Turquino Commission and peoples at human settlements. It concludes that university at the same time intervene in the process for management sustainable development strengthen their activities, enrich their praxis, consolidate their substantive functions which characterized it and are shown the essential contribution at the process.  

Palabras clave : University; sustainable development; mountain ecosystem.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons