SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 suppl.1En el CL aniversario de la Universidad de Guayaquil, su historia: una asignatura pendienteEl aprendizaje significativo en la anatomía general. Una experiencia práctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión impresa ISSN 2519-7320versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

PEREZ MEDINILLA, Yunia Tania; CRESPO BORGES, Tomás Pascual  y  LOPEZ FERNANDEZ, Raúl. Prospective structural analysis on the teaching of statistics in university careers. Conrado [online]. 2018, vol.14, suppl.1, pp.340-349.  Epub 03-Dic-2018. ISSN 2519-7320.

The objective of this work is to identify which are the variables through which the quality of the teaching-learning process of Statistics can be measured in the university careers where this subject is taught based on the difficulties that are currently present. Through a prospective structural analysis is allowed the determination of key, autonomous and result-determining variables, essential variables to determine the evolution of the system.

Palabras clave : Prospective structural analysis; determinant variables; key variables; autonomous variables; output variables.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )