SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número66El modo 2 de producción de conocimiento como modelo pedagógico de apoyo desde la formación CTS en el desarrollo de la comprensión lectora en la básica primariaModelo para el control de los factores determinantes del rendimiento de los nadadores de 800 metros de la categoría escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión impresa ISSN 2519-7320versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

KOVALENKO, Kseniya E.  y  KOVALENKO, Natalia E.. International experience in quality control of education. Conrado [online]. 2019, vol.15, n.66, pp.22-24.  Epub 02-Mar-2019. ISSN 2519-7320.

Testing is still not a new, but a priority, tool for quality control of students' training: a test method for monitoring the quality of knowledge has clear advantages over other methods for evaluating learning outcomes. These include the high scientific validity of the test, manufacturability, the existence of the same test rules for all students and the rules for evaluating their results and the good compatibility of the method with modern educational technologies. In pedagogy, testing is called the experimental method, which is based on standardized tasks, the results of which are judged on the psychophysical and personal characteristics, as well as the knowledge and skills of the subject.

Palabras clave : Testing; quality control; student; education; special education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )