SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número66La tradición oral colombiana, su inclusión en el currículo de la educación básica primariaLa dimensión ambiental como fundamento para generar una asignatura básica en la carrera de ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión impresa ISSN 2519-7320versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

SUAREZ ABRAHANTE, Roilys Jorge  y  ESPINOSA FREIRE, Lorena Jannette. Methods and approaches in the teaching of the reading comprehension of English as a technological innovation. Conrado [online]. 2019, vol.15, n.66, pp.77-82.  Epub 02-Mar-2019. ISSN 2519-7320.

The article deals with changes in the development of methods and approaches related to the reading-comprehension of the English language as a foreign language, determined by the activity of man and reflected in different historical contexts. Seen this as technological innovation and from a CTS approach as an inescapable necessity for the full development of man, providing information on important aspects in the cognitive, communicative and sociocultural spheres to all those who, in one way or another teach this language, is the objective of this bibliographical study; providing tools for the performance of teachers and professionals in general

Palabras clave : Methods and approaches; reading comprehension; innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )