SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número73La plataforma Moodle como recurso tecnológico de complemento para la función docente universitariaLa formación ambiental universitaria a través de un programa de Maestría de Derecho, Universidad Metropolitana de Ecuador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión impresa ISSN 2519-7320versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

LEON PEREZ, Miguel Ángel; TAMAYO VALDES, María Cristina  y  MORA QUINTANA, Eugenia del Carmen. Text and curricular strategies. Conrado [online]. 2020, vol.16, n.73, pp.244-253.  Epub 02-Abr-2020. ISSN 2519-7320.

This article refers to experiences in the application of some of the curricular strategies based on working with the text as a transversal axis of the curriculum in the Linguistic and Literary Studies Discipline of the Degree in Primary Education. It gives considerations about the essence of these strategies, the need for their completion, some concrete examples of the effectiveness of their application through learning tasks based on the text for the quality of the teaching-learning process.

Palabras clave : Curriculum strategies; text; teaching-learning process.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )