SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número70Principios del desarrollo de la competencia intercultural en el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés en el contexto cubanoDimensiones e indicadores para la evaluación de la comprensión auditiva en la Práctica Integral de la Lengua Inglesa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Varona. Revista Científico Metodológica

versión impresa ISSN 0864-196Xversión On-line ISSN 1992-8238

Resumen

CALLEJAS OPISSO, Carolina Olga. The cognitive, communicative and sociocultural approach in the curriculum of Spanish as a Foreign Language. Varona [online]. 2020, n.70, pp.94-97.  Epub 01-Jun-2020. ISSN 0864-196X.

The objective of the article is to make known part of a piece of research carried out on the curriculum of Spanish as a Foreign Language and the cognitive, communicative and socio-cultural approach at the Jose Marti Center for Languages and Computers. Thus, the article goes over the conceptualization and the terminology related to the curriculum, the models of curriculum design in foreign languages and the approaches used in the teaching of Spanish as a Foreign Language so as to take up a coherent terminology and a didactic conception.

Palabras clave : curriculum; models; syllabus; cognitive, communicative and sociocultural approach.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )