SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue3Vocational training groups: space for vocational guidance and oral hygiene information in schoolchildrenHealth Promotion and sexually transmitted diseases prevention in university students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


EDUMECENTRO

On-line version ISSN 2077-2874

Abstract

ENRIQUEZ CLAVERO, José Osvaldo; GONZALEZ HERNANDEZ, Gonzalo  and  COBAS VILCHES, María Elena. ¿Qué didáctica desarrollar, la general y/o las particulares? Reflexiones desde su epistemología . EDUMECENTRO [online]. 2018, vol.10, n.3, pp.140-157. ISSN 2077-2874.

Uno de los componentes esenciales que permite que la enseñanza superior pueda lograr su cometido es la didáctica, ciencia de peculiar desarrollo, cuyo dominio es ineludiblemente necesario para los docentes en general, y particularmente para los profesionales de la salud que ejercen la docencia. En este sentido, los autores se han propuesto con el presente artículo expresar mediante un análisis de la evolución de la didáctica desde finales del siglo XX hasta la fecha, su posición respecto a su necesaria contextualización en pleno siglo XXI, y su visión desde la didáctica particular de las ciencias médicas.

Keywords : enseñanza; educación; educación superior; personal docente; educación médica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License