SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2La dinámica interdisciplinar del proceso de enseñanza-aprendizaje del Cálculo Diferencial e Integral en la carrera Ingeniería CivilEmergencia y concurrencia de emociones en el proceso formativo del profesorado de matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Transformación

versión On-line ISSN 2077-2955

Resumen

HERNANDEZ HECHAVARRIA, Carlos Manuel  y  ACOSTA GARRIDO, Tamara. Didactic use of the GeoGebra in exercises on tangencies of a sphere and a cone: two examples. trf [online]. 2018, vol.14, n.2, pp.226-235. ISSN 2077-2955.

The didactic use of the GeoGebra in exercises of different areas of mathematics and geometry, in particular, is a current issue. This article aims at explaining the teaching of the tangency between bodies, specifically between a sphere and a cone, attending to diagnosed teaching and learning difficulties. It starts with the presentation of two suitable exercises and their corresponding variants to give arguments to prove the convenience of using didactic options suggested by the current versions of the GeoGebra. The examples and arguments shown have contributed to the improvement of the teaching of mathematics and the improvement of teachers of secondary and higher education.

Palabras clave : Didactics; mathematics instruction; geometry; teaching methods; teaching methods.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons