SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número3La dimensión didáctico-metodológica en la formación inicial del estudiante de inglés en el contexto camagüeyanoIndicadores para evaluar la calidad de cursos soportados en la plataforma Moodle índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Transformación

versión On-line ISSN 2077-2955

Resumen

RUFINO, Sapalo André; MARQUEZ LIZASO, Rolando  y  MORGADO MARTINEZ, Amado. Improving pedagogical professional performance in Angola: A theoretical framework. trf [online]. 2018, vol.14, n.3, pp.400-408. ISSN 2077-2955.

The paper is aimed at describing a theoretical framework for improving the pedagogical professional performance of teachers in Angola. The study relies on methods such as analysis-synthesis, induction-deduction processes and document analysis. The main finding is a pattern for teacher improvement involving didactic performance and self-development and professional growth.

Palabras clave : Education development trends; teacher improvement; professional qualifications; teaching skills.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )