SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número3El proceso de perfeccionamiento del desempeño profesional pedagógico en Angola: Una concepción teórica para su desarrolloAprendizaje basado en problemas en la asignatura dibujo para ingenieros mecánicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Transformación

versión On-line ISSN 2077-2955

Resumen

GARCIA BARGADO, Martha Regla; PEREZ SUAREZ, Eduardo  y  CASTILLO RAMOS, Yaneisy. Quality assessment indicators for Moodle based courses. trf [online]. 2018, vol.14, n.3, pp.409-419. ISSN 2077-2955.

The paper aims at describing a set of indicators to evaluate the quality of the courses supported on the Moodle platform, whose relevance was confirmed by induction-deduction, the use of a rating scale, observation, methodological reflection workshops and techniques of descriptive statistics. The proposed system is not only a tool for self-evaluation in the process of devising the courses in the Moodle platform of the University of Camagüey, but also a challenge to transform teaching methods and procedures; this is a question that requires advisors, managers and teachers’ attention.

Palabras clave : e-learning; quality control; educational indicators; skill assessment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )