SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3Conocimiento profesional del profesor de matemática sobre volumen: una reflexión conjunta sobre la práctica de enseñanza entre universidad y escuelaConstrucción de un octógono con sus vértices en los lados de un cuadrado: ejemplos y consideraciones didácticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Transformación

versión On-line ISSN 2077-2955

Resumen

PEREZ GAMBOA, Alfredo J; ECHERRI GARCES, Danny  y  GARCIA ACEVEDO, Yanetsy. Life project as category of pedagogy in Higher Education: towards a grounded theory. trf [online]. 2021, vol.17, n.3, pp.542-563.  Epub 01-Sep-2021. ISSN 2077-2955.

Objective:

This paper aims at characterizing specialists’ management of the notion of life project in Cuba.

Methods:

The study is based on a grounded theory design, content analysis was applied to data processing, free and axial coding were used to identify the emerging theory.

Results:

The study reveals category management‘s main characteristics of life project construct, represented by conceptual categories which encompass a priori and emergent codes, through an analytic synthesis based on a heuristic approach of data analysis.

Conclusions:

The main characteristics are referred to a heterogeneous use of life project construct, present potentials for the development of an integrative model of life project configuration and the need of an integral approach to it.

Palabras clave : Educational forecasting; educational policies; higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )