SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Pertinencia, requisito de calidad para las carreras de la Facultad de Ciencias Agropecuarias, en el Cantón Vinces, provincia Los RíosSistematización de los documentos que orientan y norman la actividad pedagógica profesional de los directores de las escuelas secundarias básicas y preuniversitarias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

ARTEAGA VALDES, Eloy; ARMADA ARTEAGA, Lisdaynet  y  DEL SOL MARTINEZ, Jorge Luis. Teaching science in the new millennium. Challenges and suggestions. Universidad y Sociedad [online]. 2016, vol.8, n.1, pp.169-176. ISSN 2218-3620.

The science education in the new millennium requires deep transformation from elementary education to university education but not the adaptive style, but the innovative style, so that the teacher ceases to be a mere transmitter of knowledge and already finished aware that their role is to create opportunities for students to produce and build knowledge, feel the pleasure and satisfaction of their discovery, using the same methods as the scientist in your daily work. The teaching of science has an absolute duty to prepare man for life and this is achieved not only by providing knowledge, but developing methods and learning strategies that enable the pursuitof knowledge from problem situations taken from the environment, where it can appreciate the broad possibilities for application of science in life.

Palabras clave : Science teaching; learning and research; production and construction of knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons