SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2La dimensión ética en los nexos Ciencia-Tecnología-Sociedad. Un estudio de caso en un grupo de investigadores de la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de CienfuegosPropuesta de mejoras para el proceso de gestión de la información bibliográfica en la Universidad de Cienfuegos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

MARTINEZ CALDERIN, Leidisara; GODOY COLLADO, Mislaide  y  VARELA IZQUIERDO, Noel. Measure the effects of the audits, primary task. Universidad y Sociedad [online]. 2016, vol.8, n.2, pp.49-56. ISSN 2218-3620.

This article provides a guide for evaluating the impact of audits is produced. elements that make viable the impact assessment of the results after audit activity elapsed from the theoretical foundations necessary the topic under study and the review of methodological aspects of the impact assessment from different approaches are structured. The procedure developed provides information and guidance to auditors who need to undertake impact assessment of the guiding audits generally for both audits or performance, financial or financial statements, forensic, tax, information technology and communications, environmental, special. It is applied in two entities and validated through the criteria of users, corroborating that this is relevant, viable, has scientific and technical today and contributes to assessments to determine and improve both efficiency and effectiveness of audits as for results.

Palabras clave : Auditing; impact assessment; financial statements.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons