SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3INCLUSIÓN DE ESTUDIANTES CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES EN LA UNIVERSIDAD TÉCNICA DEL NORTE DEL ECUADOR.: DIAGNÓSTICOLA PREPARACIÓN DEL DOCENTE DE CULTURA FÍSICA EN TEMAS DE SALUD Y PREVENCIÓN: UNA VÍA PARA LA DIRECCIÓN DE LA FORMACIÓN DEL EGRESADO DE LA LICENCIATURA EN EDUCACIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

NODALS GARCIA, Carlos Lázaro; QUESADA CABRERA, Regla Dolores  y  SUAREZ VIVAS, Lietter. THE LETTERS IN THE EDUCATION OF THE CONSTRUCTION AND TEXTUAL INTERPRETATION. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.3, pp.168-172. ISSN 2218-3620.

The article treats the omission of the epistolary like text with application potentialities in the subjects of the curriculum that approach the construction and interpretation of oral texts and writings, the speech, the exhibition, and aspects related with the communication in general. An analysis of the decline of the letters like media is made, and the abandonment inside the educational system as means to achieve strategic objectives in the promotion programs and animation of the reading, the spelling and the talkative competitions. The impact of the technologies of the information is sketched in the epistolary decline and it is exemplified with two antonomastics missive of the Martí epistolary the educational importance of these texts.

Palabras clave : Letter; epistolary; text; construction; interpretation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons