SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3LOS TRASTORNOS DEL LENGUAJE Y LAS NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES.: CONSIDERACIONES PARA LA ATENCION EN LA ESCUELALA FORMACIÓN AMBIENTAL EN LA UNIVERSIDAD CUBANA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

MENDOZA TARABO, Arnaldo Efrén; YUMISACA TUQUINGA, Jhony Ernesto  y  VILLON PERERO, Sabina Gisella. THE SCHOOL VACATIONS AND HIS INFLUENCE IN THE TOURISM: STUDY OF CASES IN THE PROVINCE OF HOLY ELENA, EQUATOR. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.3, pp.198-206. ISSN 2218-3620.

The tourism turns (becomes) relevant for the populations for being an of integration tool of cultures and revitalizing of the economy, which in his(her, your) set there generate well-being in all those that in her(it) intervene, for ende, the tourist activity is a fundamental support for the development of the peoples(villages), that undoubtedly someone depends on a suitable planning, viable policies and guessed right decisions. Nevertheless, the knowledge of the dynamics of his (her, your) development is incipient between(among) algunos establecimientos of servicio en la provincial de Holy Elena, which do not allow objective valuation of his(her, your) condition(state) actual y proyectivo. Para el descriptive study that one presents took as sample intencional a Salt mines, San Paul and Montañita. As results the principal changes are demonstrated in the planning

Palabras clave : Tourist development; academic regime (diet); tourist servants; vacation period.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons