SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número4MODELO DE FORMACIÓN CONTINUA PEDAGÓGICA PARA LOS DOCENTES DE LA UNIVERSIDAD METROPOLITANA DEL ECUADORLA RESPUESTA A LAS DEMANDAS DE LA SOCIEDAD. RESULTADOS E IMPACTOS DE LA INVESTIGACIÓN Y LA INNOVACIÓN EN LA UNIVERSIDAD METROPOLITANA DEL ECUADOR índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

ESTEVEZ PICHS, María Antonia  y  ROJAS VALLADARES, Adalia Lisett. SOME CONSIDERATIONS ABOUT FAMILY PSYCHO-PEDAGOGICAL ORIENTATION. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.4, pp.135-140. ISSN 2218-3620.

This article deals with reflections and conceptions for the practice of psychopedagogical guidance with the family of girls and boys of initial education, emanating from research studies on the subject and the projection of activities related to society, which constitute contents of the work Professional career Bachelor in Development of children's talent, Metropolitan University of Ecuador. The references that are presented are based on psychopedagogical intervention to link teachers and students of the career in this professional field as a contribution to the policy of comprehensive child development, in accordance with the Ecuadorian national proposal of Good Living.

Palabras clave : Family counseling; psychopedagogical.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons