SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número4LA RESPUESTA A LAS DEMANDAS DE LA SOCIEDAD. RESULTADOS E IMPACTOS DE LA INVESTIGACIÓN Y LA INNOVACIÓN EN LA UNIVERSIDAD METROPOLITANA DEL ECUADORPROYECTO DE CAPACITACIÓN DE EDUCADORES TERAPEUTAS EN EL CENTRO ENIGMA.: BUENAS PRÁCTICAS DE LA UNIVERSIDAD METROPOLITANA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

PEREZ PAYROL, Virginia Bárbara; BAUTE ROSALES, Mireya  y  ESPINOZA DE LOS MONTEROS, Margarita Luque. STRATEGY FOR THE FORMATION OF A CULTURE OF RESPECT TO PEOPLE WITH DISABILITIES IN THE UNIVERSITY ENVIRONMENT. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.4, pp.148-156. ISSN 2218-3620.

The Ecuadorian university institutions assume the mission of transforming society, for it is necessary the integral formation of the professional, while the attitudes and values ​​of citizens, based on the principles of Good Living and the preparation for their understanding on the basis of interculturality, Plurinationality and inclusion. The work entitled: Strategy for the formation of a culture of respect for people with disabilities in the university environment, proposes to this end, as it expresses in its theoretical foundations the definition of persons with disabilities, the changes that must take place in the University context and the principles that underpin the strategic conception for the formation of a culture of consideration and respect for people with disabilities. The work used the methods: analytic-synthetic, inductive-deductive, the transition from the abstract to the concrete and the modeling. The results achieved demonstrate the effectiveness of the proposal.

Palabras clave : People with disabilities; training; strategy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons