SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1El social network como mecanismo alternativo para la inserción de las PYMES en mercados internacionalesLa gestión energética en la fabricación de piensos balanceados en Cienfuegos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

RODRIGUEZ MORALES, Alina; BARROS BASTIDA, Carlos  y  MILANES GOMEZ, Roberto. Teaching professionalization and training from a new curriculum at the University of Guayaquil. Universidad y Sociedad [online]. 2019, vol.11, n.1, pp.243-248.  Epub 02-Mar-2019. ISSN 2218-3620.

This article studies the need for a quality education of university students to a new curriculum for which teachers do not feel professionally prepared. The analysis is conceived from the converted “Integrated Cathedra” subject, as required by the curriculum, in the integrating axis of the rest of the subjects of the semester; the pre-professional practices and the integrating knowledge project. The results represent the advances of the university teaching group in the student training and the best teacher professionalization.

Palabras clave : University education; university teacher; university curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )