SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Análisis de la pobreza en el Ecuador, periodo 2017-2018El desarrollo de la creatividad individual de estudiantes en instituciones de educación superior: el aprendizaje basado en proyectos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

ESPINOZA FREIRE, Eudaldo Enrique. Methodological strategy for interculturality in teacher training. Universidad y Sociedad [online]. 2020, vol.12, n.2, pp. 369-379.  Epub 02-Abr-2020. ISSN 2218-3620.

This article aims to socialize the results of quasi-experimental research in which a methodological strategy was designed and applied for the axiological treatment of the intercultural dimension of the teacher training process in the Basic Education career of the Technical University of Machala (UTMach). The research responds to the quantitative paradigm, systematized by the methods: analytical-synthetic, statistical and experimental. The results show that the application of this strategy led to a positive change in the attitudes of students by recognizing the rights of all Ecuadorian citizens regardless of race, culture or ethnic group.

Palabras clave : Attitudes; principles; values; rights; indigenous.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )