SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 issue3Education for Sustainable Development, Environmental Dimension.: A View from and to Universities in Latin AmericaProposed of a Definition of Quality for the University author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Estudios del Desarrollo Social: Cuba y América Latina

On-line version ISSN 2308-0132

Abstract

CABALE MIRANDA, Elizabeth  and  RODRIGUEZ PEREZ DE AGREDA, Gabriel. El desarrollo a propósito del pensamiento de Rodolfo Stavenhagen. Estudios del Desarrollo Social [online]. 2016, vol.4, n.3, pp. 82-96. ISSN 2308-0132.

El artículo toma como punto de referencia el ensayo "Siete tesis equivocadas sobre América Latina" de Rodolfo Stavenhagen y el desarrollo como elemento central de análisis. Se parte de la idea que este es un proceso objetivo, al cual está sometido todo fenómeno natural o social. Se abren diversas interrogantes relacionadas con la temática del desarrollo como fenómeno objetivo en sí; el concepto o idea hegemónica que se conformó de él en la modernidad; las perspectivas para un desarrollo racional en Latinoamérica; y lo que aportan las ideas de Rodolfo Stavenhagen a esta perspectiva de desarrollo racional latinoamericano.

Keywords : desarrollo; educación; fuerzas productivas; relaciones de producción; cooperativa.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License