SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número2La Educación Popular como concepción teórica-metodológica para el proceso de capacitación de los líderesPlataformas Multiactorales de Gestión para dinamizar el desarrollo y la innovación agropecuaria local índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Estudios del Desarrollo Social: Cuba y América Latina

versión On-line ISSN 2308-0132

Resumen

CERVANTES RIOS, José Carlos  y  CHAVEZ GARCIA, Silvia. Public Policies with a Gender Perspective in Preschool: Invisibility of Masculinities in Childhood. Estudios del Desarrollo Social [online]. 2018, vol.6, n.2, pp.223-251. ISSN 2308-0132.

This work is a study tending to evaluate the implementation of the gender perspective in preschool level in the city of Puerto Vallarta, Mexico. Specifically, the central interest was placed in relation to how they addressed the false conceptions of masculinities in childhood, as well as the educational strategies to counteract them. To this end, semi-structured interviews were conducted with eight female directors of an educational sector. Of the main results, there is a lack of training and dissemination on gender equity in a systematic way and it does not exist in relation to working with masculinities.

Palabras clave : public policies; gender; masculinities; childhood and preschool.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons