SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número18Rasgos que caracterizan a los trabajos de Diploma de culminación de estudios en la disciplina Comunicación Institucional de la Facultad de Comunicación de La Universidad de La Habana en el período 2016-2017Educar para Comunicar: trayectorias prácticas impulsadas desde la Facultad de Comunicación de la Universidad de La Habana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Alcance

versión On-line ISSN 2411-9970

Resumen

DIAZ CASTILLO, Lis; SOKOL, Natalia  y  LICEA JIMENEZ, Idania. Presence of mathematical knowledge in the curriculum of the information professional. Case study: Faculty of Communication, University of Havana. ARCIC [online]. 2018, vol.7, n.18, pp.54-64.  Epub 27-Jun-2019. ISSN 2411-9970.

It is based the importance of mathematical knowledge for the professional of the information, a brief description of the evolution of the curricula related to the mathematical knowledge is proposed, as well as the presence of this type of knowledge in the last Plan of Study E of the course, with the subject Mathematical methods applied to the studies of the information.

Palabras clave : Curriculum; Mathematics; Information Science.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )